HZPC heeft een relatie met vele verschillende stakeholders. Voor deze stakeholders hebben we elk een andere rol. De rol als werkgever, afnemer of klant, toeleverancier, donateur of producent. Naar al deze stakeholders toe willen we transparant zijn in wat we doen. En dragen we zorg voor het onderhouden van een goede relatie waarin we de dialoog met elkaar aangaan. Dat vinden we zo belangrijk dat we dit als een van onze kernwaarden hebben vastgelegd:
“We bouwen aan duurzame relaties en nemen verantwoordelijkheid voor onze activiteiten”
Om een transparante organisatie te zijn besteden we veel tijd en aandacht aan communicatie. Voorbeelden van communicatie zijn onder meer: het publiceren van het financieel jaarverslag, een tweejaarlijks CSR-rapport, regelmatige telersvergaderingen, de publicatie van ons telersmagazine Ruggespraak (4x per jaar) en de organisatie van onze jaarlijks terugkerende Potato Days.
Onze belangrijkste stakeholders hebben we in kaart gebracht en als volgt gedefinieerd: aangesloten telers, aangesloten kwekers, medewerkers, consumenten, klanten, overheden, (voedings)-wetenschap, leveranciers, maatschappelijke organisaties, certificaathouders, koepelorganisaties. Met hen gaan we in dialoog over onze thema’s en nemen actie op basis van hun feedback.